Saturday, July 25, 2015

Fargo.

Hyvaa paivaa! Kello on 1.35 iltapaivalla ja siella on 30 astetta lamminta. Noin 1,5 tuntia sitte oli 26. Huhhuh. Kavin tuossa pihalla asken ja johan oli kuuma. Taalla sisalla on jopa ihan siedettavaa nyt. Tein sen virheen tosin viime yona etta laitoin makuuhuoneen tuulettimen pois paalta ku tuntu jotenki kylmalta, ja sit aamulla oli tietenki tosi kuuma. Mulla oli hiukset hyvin ku menin nukkumaan ja ne on tietenki menny pilalle siina hikoillessa yolla. Hoh. No ei se mitaan, koska en ollu aatellu poistua tasta asunnosta tanaan. Ja jos esim. pyorailemaan olin aatellu menna niin hiukset menee kiinni kuitenki. Ja kun mulla aina vuotaa silmat muutenki pyoraillessa niin ei sitta kannata koskaan nayttaa edustavalta.

Meilla oli ihan mukava koti-ilta eilen. Katottiin Fargo. En ollu ennen nahny sita. Se oli aika mielenkiintonen elokuva, ja aika nopea sellanen. Siis etta siina tapahtu heti ja paljon. Ja sen jalkeen Robert ehdotti etta katotaan Fargo tv-sarjaa, joka oli seki hyva. Katottiin kaks jaksoa, ja nyt en malta millaan oottaa etta katotaan lisaa, koska se meni heti tosi jannaks :D Siita tulee toinen kausi nyt syksylla kait. Mentiin tosi myohaan nukkumaan kun jumitettiin tassa koneella.

Herasin tanaan sopivasti just ennen ku oli tarkotus jutella skypessa vanhempien kans. Juteltiin joku 1,5 tuntia siina. Aiti luki meidan kiinalaisista horoskoopeista :D En kylla yleensa usko mihinkaan horoskooppeihin, mutta nuo oli kylla aika hyvin kuvailevia. Kuulemma mun ideaalit kumppanit on kaarme, vuohi, koira ja sika, ja kuinka ollakkaan; aiti on kaarma, Jessica on vuohi, isa on koira ja Robert sika. Eli aika hienosti on tullu ymparoitya itteensa hyvilla ihmisilla ;D Mehan tullaan meidan perheessa tosi hyvin toimeen. Ei olla pelkastaan perhe, vaan myos vahan niinkun hyvia ystavia. Ja vuohi on kuulemma mun paras ystava, ja Jessicahan on yks mun parhaista ystavista. Ja janiksen (eli mun) onnen vari on vaaleanpunainen, niin sehan sattuu sopivasti kun se on yks mun lempivareista ja kaytan jonkun verran vaaleanpunaista :D Jannaa. Kyllahan sita voi valilla entertain tollasia juttuja, vaikkei niihin uskoiskaan, eihan siita nyt mitaan haittaakaan ole :D Robert aina kyselee etta en kait ma vaan usko horoskooppeihin, ku oon tunnettu siita etta uskon kaikenmaailman erikoisuuksiin. Oon ilmeisesti jonkun sortin hihhuli :P

Taitaa tulla tays viikko ens viikolla. Maanantaina pitaa kayda koululla jossain paskatapaamisessa ja en tajua miks mun taytyy edes menna sinne kun ei ne voi teha mun puolesta mitaan siella, ja pitaa tuoda joku personal references lista missa on kuuden tutun/perheenjasenen nimet ja tiedot. En tajua. Torstaina pitais tehda Humane Societyn hommia ja perjantaina Robertilla on vapaapaiva. Eli tiistaina tai keskiviikkona pitais koittaa naha rottia ja sit jonain noista paivista jutella Jessican ja Edithin kans. Mutta se me tehdaan illalla, niin mika tahansa noista paivista kylla kay. Meinaa sita tuo viikko etta pitaa ruinata 15 dollaria bussilippuihin. Toivottavasti heruu. Pitaa muistaa laittaa viestia ja kysella etta mina paivana voisin menna kattoon rottia. Pelkaan aina valilla etta se kuvittelee etta mun kiinnostus alkaa loppua rottia kohtaan, mut totuus on se, etta menisin joka paivia jos vaan voisin. Ja jos en joka paiva niin vahintaan edes kaks kertaa viikossa. Niin usein kun vaan voisin. Mutta ei viitti joka paiva pyytaa bussirahaa, koska 5 dollaria kertyy nopeasti kakskymppiseks ja kakskymppiset sataseks nopeeta, ja ne on Robertin rahat kun mulle itella ei oo yhtaan rahaa nyt. Ma haluaisin niin tuoda rotat kotiin. Eihan sita lordia oo ees nakyny taalla sitten ton ikkunakorjauksen, ja sekin piti buukata silleen etukateen, etta helposti ne ois vienny taalta hoitoon sen aikaa, tai laittanu makuuhuoneesen, ku se ovi oli muutenki kiinni koska Robert oli viela sangyssa. Mutta se ois niin vaikee yrittaa piilotella kolmea hakkia makuuhuoneessa jossa ei meinaa oikeen olla tilaa (pitais siivota, ku siella on kaikkee ylimaarasta) ja vaikka rotathan vois laittaa kantohakkeihin ja ne makkariin, niin sit pitais joka kerta siivota pois kaikki todisteet niitten hakeista, siita etta niissa tosiaankin asustaa elukoita. Robert ei halua tuoda niita kotiin koska se pelkaa etta jaadaan kiinni ja sit lahtee kamppa alta. Se on ihan legitimate pelko. Puhuin tasta hoitajan kans ja ensin se oli mun kans samalla kannalla mutta sitten se kysy etta mita Robert sanoo, ja sitten seki muutti mieltaan, etta ehka se ei oo sen arvoista kuitenkaan. Robertin siskon kans kun hengailin toissapaivana, niin se sano etta no oisko se nyt nii kauheeta vaan jaada tohon kamppaan ja antaa rotat pois. Ma en ikina ikina ikina pyytais ketaan edes harkitsemaan lemmikkinsa poisantamista jos muuttaminen on vaihtoehto. En ikina. Mun mielesta se on tosi torkeeta etta se edes kehtaa puhua mulle noin. Olin tosi surullinen loppuillan. Itkettaa vaan kirjottaa tama. Onhan siihen muuttoon muitakin syita. Ekonoomiset syyt mm. Ja ne on aika painavia syita. Kuka nyt ei haluais saastaa rahaa? Me ei muutenkaan oikeen tykata tosta meidan landlordista enaa, nii ois kiva vahan vaihtaa maisemaa muutenki.

Sellasta. Nyt meen suihkuun. Haisee yon hiki :P

2 comments:

  1. Monesti ihmisillä , joilla ei ole lemmikkejä on semmonen käsite et eläimistä voi tarpeen tullen luopua siitä vaan .. Ite en ymmärrä tota näkökulmaa:/ lemmikkeihin rakastuu ja niihin kiintyy ei niitä tosta vaan halua antaa pois ellei ole oikeasti pakko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. niinpa, ja sellanen "no nehan on VAAN elaimia" asenne. todellakin joo, ja niista tulee osa perhetta ja elamaa. osa arkea. mulla on arki menny ihan murusiks ilman rottien lasnaoloa. jos joku ei ymmarra sita niin okei, mutta etta ehdottelevat etta annetaan ne pois, se on jo loukkaavaa.

      Delete