Wednesday, May 25, 2016

Lukutoukka.

Oon aika tyytyvainen itseeni, silla oon lukenut yllattavan paljon tana vuonna. Joka vuosi mietin etta pitaisi lukea enemman - ja enemman uutta. Huonoihin tapoihini siis kuuluu kirjojen uusiksi lukeminen ja sama patee myos tv-sarjoihin. Harmitti toki kun en alottanut vuoden lukemisia heti jo tammikuussa, mutta mitas valia tuolla on kun kerran yhtakkia nielen kirjoja toisensa jalkeen? Tiedan etta on sellaisia kenen mielesta mun lukemisia ei edes lasketa koska suurin osa on sarjakuvakokoelmia. Ma taas puolestani oon ihan ihmeissani miten nopeaa ja kuinka monta oon jo muutamassa kuukaudessa kerennyt lukea. Nyt on jo kolmas sarja menossa, ja siitakin oon jo lukenut kaksi albumia. Tassa siis tahan astiset vuoden lukemiset:

  • How To Ru(i)n A Record Label (Larry Livermore)
  • Preacher 1-6 (Garth Ennis)
  • Federal Bureau of Physics 1-4 (en muista nimea)
  • The Boys 1 & 2 (Garth Ennis)
The Boysin lisaks mulla on kesken muutama kuukausi sitten alottama kirja nimelta Live From New York, joka kertoo Saturday Night Liven historiasta. Siita oon kerennyt lukea nyt yli puolet. Ei mee kauaa kun oon senkin lukenut valmiiks. Se kulkee mukana bussissa ja luen sita yleensa sangyssa ennen nukkumaanmenoa, kun taas sarjakuvia luen usein koneelta (paitsi Preacherit ja ensimmaisen FBP albumin satun omistamaan ihan niiden fyysisessa muodossa.) Nyt tein niinkin typerasti etta aloitin viela toisenkin sarjan, eli uusimman Captain America sarjan. Siita on kait tullut vaan tuo ensimmainen numero. Kohuttu sarja, joten pitaahan se lukea! Sen kanssa taidan tosin edeta hitaammin, mita helpottaa se etta se on uusi sarja, joten joutuu odottelemaan seuraavaa numeroa.

Omasta hyllysta loytyy viela muutama aikaisemmin kesken jaannyt kirja jotka voisin yrittaa lukea loppuun viela tana vuonna sarjakuvien ohessa. Fatal Eggs & Other Soviet Satire on yks sellanen ja sit My Life As An Explorer joka jai jo muutama vuosi sitten kesken.  Mun kirjamaku on vahan tylsa, jos totta puhutaan. Tykkaan eniten kirjoista josta kertoo jostain kiinnostavasta aiheesta, kuten esim. Saturday Night Liven historia on just kiinnostavaa, ja siina haastatellaan kaikkia eri nayttelijoita jotka on ollut mukana sarjassa vuosien varrella. Sama tuo Larry Livermoren kirja, koska se kertoo ajasta ja paikasta jonka olisin itse halunnut kokea, eli SF Bay area 80 ja 90-luvulla, punk piireissa. Ainoa syy miksi olen edes vaivautunut tuon Neuvostoliittosatiirikirjan pariin on se etta siina on Bulgakovin yks tarina ja mun lemppari kirja on sen kirjottama Saatana Saapuu Moskovaan.

Kirjasuosituksia otetaan vastaan, mutta en takaa lukevani kaikkea, silla olen hyvin nirso. Sarjakuvaehdotuksia sen sijaan, niille olen huomattavasti avoimempi :D

No comments:

Post a Comment