Wednesday, October 28, 2015

Maailman paskin lapsenvahti.

That would be me!

Jouduin yhtakkia lapsenvahdiks. Robertin vanhemmat on reissussa, ja Robertin siskolla oli asioita hoidettavana nyt iltapaivalla ja tarvi itselleen lapsenhoitajaa. Tassa ma nyt istun, maailman rasittavimman lapsen kanssa. Se "tekee laksyja" eli puhuu ja puhuu ja puhuu ja sita joutuu koko ajan muistuttaa etta tekee laksynsa. Oon ihan varma siita etta se tekee normaalisti natisti laksynsa, ja se tekikin kun se istu tuossa ruokapyodan aarella, mutta koska ma nyt satun olemaan taalla niin se ei halua teha muuta kun soittaa suutaan ja nyt se on istunu tassa mun vieressa niin sen on hirveeeeeen vaikee keskittya. Te kenella on lapsia, kudos to you. En tiia miten te jaksatte, ja te kuitenki teette tata 24/7 ja ma oon ollut taalla vasta yks ja puoli tuntia :D Eli high five ja myos etta haluuks joku tulla vahtiin tata lasta mun puolesta? :D No ei vaan. Kaitpa taa tasta rauhottuu kun saa katella telkkaa mutta talla menolla se ei saa kateltua telkkaa ollenkaan koska se vaan riehuu tuossa vieressa ja juttelee omiaan. Lapsi on siis 7 vuotias kakkosluokkalainen. Toivon etta saan tasta vahan jotain rahaa vaivakseni mutta tuskinpa saan. Pitais syoda jotain mut pelkaan etta tama lapsi lopettaa laksyjen tekemisen jos liikun tasta :D En oo ottanu antibiottiakaan viela kun sen kans pitais syoda jotain ja en oo syonny viela mitaan. Sen kans pitaa varmaan sen takia syoda jotain ettei mee maha kuralle? Nain paattelin. Ei oo onneks ollu mitaan sellasia ongelmia. Joudun tassa auttaan matematiikantehtavissa ja ma oon niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin surkee matematiikassa :D Oi voi. No, olin velkaa yhden lapsenvahtikeikan, koska taa sisko autto meita vuokran maksamisessa kerran. Eli ei pida valittaa. Ma vaan oon niin surkee lasten kans ja mun karsivallisyys alkaa hieman loppua tassa kun ma mieluiten olisin ihan hiljaa tassa koneella ja sit jos mua tarvitaan niin autan mielellani, mutta taa vaan polisee tassa ja haluaa kertoa tarinoita kaikenlaisesta jne. Joo'o. No, onneks taalla on wifi. Nyt saatiin laksyt tehtya ja nyt han on tyytyvainen kun saa kattoo tv:ta ja pelata ja ma voin vihdoinki syoda jotain ja kattoo Salkkarit ja ottaa tan hemmetin laakkeen. Ja sit kattoo et meniks noi oikein noi sen laskut. Mut ihan hyvin naytti menevan kylla. Huh. Vois kait asiat olla pahemminki. Jos kattoisin esim ton toisen siskon lapsen peraan niin se ei varmaan puhuis mulle ollenkaan ja sit oiski vaha vaikeempi tietaa jos silla on joku hatana, eli on kait se parempi et on puheliasta sorttia :D

2 comments:

  1. Se on vaan innoissaan, kun oot lastenvahtina sille:) kun harvinainen kunnia;) onhan äiteys välillä rankkaa,mut samalla tosi palkitsevaa ja ihanaa :)<3 tottakai omat lapset on ihania ku ne on omia, mut kyl mä mielelläni hoidan myös muiden :) mut tuskin meistä kaikista äideistä olis yhtä hyviä rottien hoitajia kuin sä? Joten jokainen tavallaan:)<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nain ma vahan aattelin kans, kun ei kerran kauhean usein nahda :D Ja kyllahan se sitten viela sanoki siihen etta "sahan voisit vahtia mua uudestaan jos aitin pitaa menna jonnekki ja mummu ja vaari ei oo kotona!" :) Niin onhan se varmaan vahan niin :) Eri kokemuksia. Ma taas oon paljon parempi elainten hoitaja kun lastenlikka :D

      Delete