Friday, January 31, 2014

Elaimen elamaa.

Tanaan oon silitellyt kissoja. Mun tyovuoro tanaan oli siis kissagalleriassa, ja se tarkoittaa sita etta saa menna kissojen omiin huoneisiin sosialisoimaan niitten kanssa, ja sitten voi kirjottaa sellaselle taululle etta kuinka kauan on ollut kissan kanssa ja miten han reagoi eri asioihin, jne. Vietin aikaa Trio-, Sancho-, ja Mouse-nimisten kissojen kanssa. Kaikki kivoja ja sosiaaleja ja jokainen tykkasi kun niita silitteli. Kuulinpa vahan kehraystakin. Trio on aika uusi, han tuotiin toisesta elainsuojelusta ihan pari paivaa sitten, ja vahan sahisi muille kissoille. Unohdin kirjottaa taman asian taululle, mutta varmasti joku muu huomaa taman pian. Mun pitaisi nyt soittaa elainlaakariin, mutta en tieda mille paivalle varata aika, ja Robertkin unohti puhelimensa kotiin niin en voi kysya. Mutta kerkeehan sen huomennakin varata. Tilasinpa muuten eilen paakallon. En ihan ihmisen paakalloa kuitenkaan, vaan rotan. Kyseisessa liikkeessa myytavat paakallot tulevat elaimilta jotka on loydetty kuolleina, eli turhaa karsimysta ei ole tuotettu. Enhan ma sellasia muuten ostaisi ollenkaan. Mahan en edes kayta mitaan kauneudenhoitotuotteita mitka on elaimilla testattu, ja nuo elukat eivat kuulu mun ruokavalioon, ainakaan suoranaisesti (eli juustoa menee ja munakokkeli maistuu.) Tama rotan kallo tulee sielta Necromance liikkeesta mista oon aikasemmin kirjotellut. Jotenkin eksyin niitten nettisivulle eilen, ja huomasin etta sieltahan voi jopa tilata jotain, ettei tarvi ihan liikkeeseen asti lahtea! Tosin olisi kiva kuitenkin kayda joskus, siellahan saattaa olla kaikennakosta mita nettisivulle ei ole laitettu. Joka tapauksessa, ostin taman kallon koska oon jo pidemman aikaa havitellut sellaista. Olisi niilla ollut oikeen rotan nivelletty luuranko (nain sanoo google translate sanasta "articulated", eli etta luuranko on kasattu yhteen) mutta mun ei pitaisi tuhlata rahaa kauheesti, ja se oli vahan kalliimpi sitten. Ehkapa toivon sellaista synttarilahjaksi! Paakallo oli vaan 18 dollaria, eli aika halpa. Paljon halvempi mita kuvittelin, joten tuli sellanen olo etta tama on pakko ostaa! Katsoin kerran yhden ohjelman naisesta joka taytti elaimia ja han sanoi sen aika osuvasti: Pidan elaimista, ja se etta ne kuolevat ei tarkoita sita etta lopetan niista pitamisen. Tama ehka selittaa miksi pidan niin elavista lemmikeista, kuin myos edesmenneista, koristeina uuden elaman saanneista elaimista. Mulla on esimerkiksi synttarilahjaksi saatu sailotty villirotta meidan yhdella koristehyllylla. Sielta se katselee. Ja olihan mulla mun omissa haissa sellainen todella kaunis panta minka paalla oli taytetty pieni hiiri. Odotan innolla etta saan naytella mun paakalloa! Olisi vaan pitanyt muistaa ostaa sellainen kupu sille, silla se unohtu kokonaan. Nyt en tieda miten laitan sen esille ilman etta se keraa liikaa poyla/kellastuu/jne. Pitaneet sita kupuakin toimia synttarilahjaksi. Ehkapa naytan mun "kokelman" teille joku kerta! Eihan se nyt kovin iso ole, kun mulla on vaan se panta ja sailotty nayte, mutta tastahan se kasvaa. Jos puhutaan ihan vaan tuollaisista kummallisuuksista, niin omistan myos parhaan kaverini viisauden hampaat. Ne on mulla pienessa nayte putkessa, ja mun kaveri on luvannut tehda niista mulle korun. Odotan innolla. Etta sellaisia kummallisuuksia tanaan. Aika jannan kaanteen otti tama teksti. Lahdettiin kissojen silittamisesta yhtakkia viisauden hampaisiin. Mina ainakin teen sellaisen kaanteen nyt etta lahden suihkuun. Oon vahan paranoidi ja pelkaan aina tuovani jotain elaintauteja kotiin mun tyovuoron jalkeen. Mutta kait me elainvanhemmatkin saadaan olla vahan sellasia hossottajia! Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

4 comments:

  1. waa can't wait to see your skull! :D I wish I'd get my hedgehog skull on display -__-
    ja tuli mieleen tuosta että antaa niille uuden elämän niin ku jouluaattona jari kävi tässä meillä äkkiä ja näytin sille mun ketun niin se sano "mutta jessica mää luulin että sää olit eläinten ystävä" niin sitte selitin sille että niinhän mää oonki, en mää näitä eläimiä oo ite tappanu sen takia että saisin ne näytille, mää oon antanu niille hyvän kuolemanjälkeisen elämän koska ne on nyt semmosessa kodissa missä niitä oikeesti arvostetaan :D

    ReplyDelete
  2. I'll definitely show it to you once I get it :D do you still have a leg bone for me from that hedgehog? nii ja muutenki, mun mielesta se on aika hyva tapa kunnioittaa luontoa, ku voi ihastella niita elaimia kuoleman jalkeenki :) siis, kunhan ne ei oo tapettu sita varten. I never buy from anywhere that doesn't specify on their page that the animals were not killed for the purpose of becoming decorations.

    ReplyDelete
  3. yeah I have an arm for you!
    niinpä! en määkään ostais paikasta jos ne ois tapettu iha nsitä varten! vähän vaan vaikee tietää ku ostin tuon ketun kirpparilta :s ja se toinen tuli markuksen äitiltä mutta uskon että se elukka on aika vanha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kirppari on kylla ihan ok, ku ne rahathan ei mee suoraan tekijalle!

      Delete