Monday, January 27, 2014

Nyt se alkaa.. (ja vahan vituttaa.)

Huomasin asken ettei tuolla statseissa ole enaa Suomea mukana ollenkaan. Eli ne kenelle tama blogi oli vahan niinkun tarkotettu ei edes lue tata enaa :D no minkas taat. Ehkei taa nyt oo niin kauheen kiinnostava? Nyt on taas maanantai. Mun taytyy kayda asioilla. Taytyy hakea kolmas passikuva ja ostaa koulutarvikkeita. Mulla alkaa nimittain huomenna taas koulu. Jotenkin kylla vahan harmittaa, koska taa loma muuttui viihdyttavaksi nyt loppupuolella. Mut eiks se niin mee yleensa etta aina kaikki hauska alkaa aina talleen lopussa? Mulla on ainakin aika paljon kokemuksia jotka viittaa siihen. Yksi mun kursseista alkaa tanaan jo, mutta se on netissa. Se on sellanen ravintokurssi. Ei mua ehka oikeesti kiinnosta ravinto, mutta piti saada joku kolmen pisteen kurssi ja mielellaan netissa oleva, ettei tarvi ravata koulussa kun kaks kertaa viikossa. Jaa sitten aikaa vapaaehtoishommille ja ajokortin hankkimiseen! Mulla on siis kolme kurssia paikanpaalla, tiistaisin ja torstaisin. Geologian kurssi joka keskittyy tahan meidan omaan planeettaan (no mihinkas muuallekkaan?), uskonnon kurssi joka keskittyy pyhiin teksteihin, esim niinkun raamattuun ja sellaisiin ja sitten on taiteen arvostus kurssi. Veikkaan etta siella opitaan kuka on maalannut mitakin ja milla aikakaudella. Sellaista! Ihan mielenkiintoseltahan nuo kaikki vaikuttaa, en muuten olisi niita valinnut. Paitsi se ravintokurssi tietty. Mua vahan vituttaa, kun mun pankki Ruotsissa on mokannut, niin mulla ei ole uutta pankkikorttia ja mun nykyinen kortti menee umpeen ihan parissa paivassa. Sellasia asioita oon tassa yrittanyt hoitaa samalla, mutta ei taida tuo asiakaspalvelu oikeen pelata, kun sielta aina tulee niin surkeita ehdotuksia. Esim. "no voithan laittaa taman tilin kiinni?" En voi. Koska saan opintotukea Ruotsista, niin mulla TAYTYY olla Ruotsalainen pankkitili. Miksi siis laittaa kiinni tili joka mulla on ollut siitalahtien kun sinne Ruotsinmaalle muutin? Toinenkin typera kysymys esitettiin pankista; "tarviitko edes korttia?" Mietinpa vaan etta mika idea on olla pankkitili jos ei ole tilin kanssa menevaa korttia? Mulla ei talla hetkella ole Amerikkalaista tilia (oli 3 vuotta tili taalla, mutta se laitettiin kiinni viime kesana kun mulla ei ollut yhtaan rahaa siella hetkeen), niin en voi siirtaakkaan niita rahoja mihinkaan. Surkee meininki. Ajattelinpa nyt kuitenkin hoitaa monta rahastavaa asiaa tassa ennen kun naa vaikeudet alkaa. Esim. tyohousut joudun ostaa, noi koulujutut, koulukirjat ja sitten ajattelin etta vahan hemmottelisin itteeni uudella mekolla. Hei, mulla on synttarit ens kuussa, saa kait sita vahan itselleen lahjoja ostaa? Ei ei ei....tuo pankkijuttu nyt vituttaa niin etta voi olla etta joudun lahtee baariin tana iltana. Nythan on kuitenki maanantai, ja meillahan on se maanantai baari, jos muistatte! (Ette muista, koska kukaan ei lue tata :D)

2 comments: