Saturday, June 10, 2017

Kulturelli.

Oon sellanen tyyppi, etta mun on jotenki hirveen vaikee ottaa itteani niskasta kiinni ja kattoo sarjoja mita en oo ennen kattonu tai lukea kirjoja mita en oo ennen lukenu. Tai edes kuunnella mitaan mulle uusia bandeja. Mutta viime vuonna lupasin itelleni etta kaikki mita luen on oltava mulle uutta, ja onnistuin siina ja sain (sarjakuvaalbumit mukaanluettuna) luettua 21 mulle taysin uutta kirjaa. Tana vuonna oon onnistunu tsekkailemaan sarjoja mita en oo ennen saannu aikaseks, esim. alkuvuodesta tuli vihdoinki katottua Dexter, nyt oon viime aikoina katellu Gilmore Girl'sia (vaikka se on silleen tavallaan ennestaan tuttu kun aiti ja Jessica katto sita aina) ja me alotettiin tassa vahan aikaa sitte Robertin kans Parks & Recreation, nain kaks vuotta myohassa. Mika muuten onki ihan hyva sarja, etta se oli ihan hyva valinta! Eika se Gilmore Girls'kaan oo mikaan surkee sarja. Bonuksena siina on tietenki Sean Gunn.


Elokuvat on vahan eri asia. Jos joku uus leffa tulee ulos, jaetaan ne kolmeen eri kategoriaan: kiinnostava - taa pitaa naha teatterissa, semi-kiinnostava - taa vuokrataan tai streamataan, ja ei kiinnosta - ei tarvi naha ollenkaan. Me ollaan kayty aika reippaasti leffassa nyt kuukauden ajan. Kaytiin viime kuussa kattoon se uusin Guardians of the Galaxy, joka oli tietysti aivan mahtava, ja sit heti alle kuukauden paasta oltiin kattoon Wonder Woman joka oli aivan sairaan hyva kans. Oltiin positiivisesti yllattyneita. Mut ehka parasta oli se, etta mina paasin tassa torstaina kattoon SUOMALAISTA ELOKUVAA. Eika siina viela kaikki; ohjaaja ja monet nayttelijat on mun kotikaupungista (eno vissiin tuntee sen tekijan) ja elokuvan paahenkiloki on alunperin mun kotikaupungista. Teki mieli huutaa aaneen joka kerta ku kotikaupunki mainittiin. Kyseessa on siis elokuva nimeltaan Hymyileva Mies. Oli siis aika siistia. Myos mulle sellanen milestone, etta kavin ihan yksin leffassa. Ma oon ihan sairaan huono tekeen yhtaan mitaan yksin, ja aina jos saan tehtya jotain ite nii tulee sellanen ihanan tasapainoinen_aikuinen_olo ja tunnen pienta ylpeytta :D Mitapa sita nyt seuraa leffaan tarvii ku siella ei puhuta muutenkaan. Sain koko rivin itelleni, nii seki oli ihan siisti juttu. Tykkasin siitaki. Siita tuli ihan kivalle tuulelle, en tiia johtuko sit siita etta oli omat huudit representattuna vai seko etta Olli <3 Raija forever.

Ja nyt ku ei oo rahaa ku vasta tiistaina nii vois kattoo vaikka leffoja kotona. Robert keksi etta valikoidaan DVD hyllysta jotain ilman etta toinen nakee mita sielta tulee valittua. Ma haluaisin ehka kattoo Whatever Happened to Harold Smithin koska Jessica lahetti sen mulle aikasemmin tana vuonna ja sit jotenki onnistuin kokonaan unohtamaan etta omistan sen, niin eipa oo tullu viela katottua. Robert ei oo koskaan nahny sita, nii siina ois sille ainaki ihan taysin uus elokuva. Yritan olla kattomatta kaikkee uusiks, mut alkaa olla se aika vuodesta etta pitais kattoo Hopon Poppoo taas :D Ja Overnight'iaki oon aatellu. Mutta se jaakoon omaan vapaapaivaan. Etta sellasta.


NIIII ja lukemisista sellasta etta tana vuonna oon vaan lukenu 3 kirjaa, mut neki oli sellasia mita en oo lukenu. Yks oli suomeks ja kaks muuta ruotsiks, etta seki oli ihan kivaa vaihtelua!

2 comments:

  1. osa siitä leffasta on kans kuvattu kokkolassa! muistan ku ne haki statisteja siihen :D aika moni kenet tiiän oli extroina siinä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ma aattelin just etta ihan varmasti ne landekohtaukset sun muut jotka kuuluu olla Kokkolasta, oli oikeesti myos kuvattu siella :D Tyttiki sano etta siina on tyyliin puoli Kokkolaa mukana :D

      Delete