Tuesday, March 18, 2014

Huono juhlija ja huono taitelija.

Hyi kauhee kun vasyttaa. Menin aikasin nukkumaan eilen ja nukuin sellaset kivat 9 tuntia, ettei pitaisi vasyttaa. Jos joku nyt ajattelee etta nukuin liian pitkaan niin voin kertoa etta mulle se 9 tuntia EI ole liian pitkaan. Normaalisti nukun 7-12 tuntia. 7 on mun mielesta ihan liian vahan, 9 just sopiva. Harvemmin tulee nykyaan nukuttua ne 12 tuntia, yleensa heraan aika pirteena ennen kun keretaan ihan sinne asti. Kuitenkin on tanaan vasyttanyt ihan kauheana. Ja meinasin nukahtaa kesken tuntia. Jouduin ostamaan latten, koska mulla oli viela yksi tunti jaljella ja se on aika tylsa tunti enka halunnut nuokkua siellakin ja sitten bussissa. Kahvi teki tehtavansa, pysyin hereilla, mutta nyt taas vasyttaa. En ymmarra! Enka ole edes eilisilta St. Patrick's day kemuilta mitenkaan krapulainen, silla en juonnut kovin montaa, ja lopetin ajoissa, ja meninkin sitten aikasin nukkumaan. Huoh. Muutenkin eilen oli kummallinen olo, joka vahan huolestuttaa ja kummittelee mielessani. Voihan olla etta oli vahan jannitysta ilmassa, mua jotenkin aina jannittaa kun olen menossa johonkin juhliin. Ehka siksi kun ihmiset harvemmin enaa pitavat pippaloita omassa kodissaan. Eilen tosiaankin oli se St. Patrick's day ja sita vietetaan taalla yleensa kunnolla. Meidan yhdet tutut pitivat siis kunnon kemut luonaan. Siella oli kemut aloitettu jo iltapaivalla ja loppuivat kymmenen aikoihin. Me saavuttiin paikalle seitsemanmaissa. Talon isanta oli tehny Irlantilaista ruokaa! Ja muisti etta olen kasvissyoja ja teki lihattoman version, mika oli tosi kiva. Oli hyvaa. Ja olihan siella tietysti kaikkea muutakin hyvaa. Pari tuttuakin oli ilmaantunut paikalle. Ei me kovin kauaa oltu siella kuitenkaan, ja mina aalio laitoin kaljani kylmalaukkuun mista kaikki haki kaljaa, niin en sitten saannut omista kaljoistani kovin montaa. Huoh. Oli tarkotus lahtea viela tuohon lahella olevaan Irlantilaiseen baariin (kaydaan sielal yleensa maanantaisin muutenkin), muttei jaksettu. Kun tultiin kotiin, yritin viela vahan ottaa kaljaa mutta mua vasytti niin jarkyttavasti ettei siita tullut yhtaan mitaan. Ma en tieda mista taa vasymys tulee, mutta mua alkaa jo vahan huolestuttaa :P Ja kun mua huolestuttaa joku, niin sitten on asiat tosi inhottavasti, koska siita seuraa paniikkia ja blaa blaa blaa. Kyllastyttaa tama etta oon pienesta asti panikoinut typerista asioista. Kun muuten oon kylla ihan normaali :P Etten aina mieti tallasia ja silleen, mutta sitten joskus kay nain ja se arsyttaa tosi paljon. No, ihan sama. Kavin eilen ostoksilla. Sain vaihdettua ne surkeet tyokengat uusiin, parempiin, jotka ei purista. Tai ainakaan toistaseks. Liikkeessa ne tuntui tosi hyvalta, olivat vaha loysemmat jne, mutta niinhan niitten edellistenkin kanssa kavi, etta liikkeessa muka sopivat, ja sitten eivat enaa sopineetkaan heti kun niissa piti kavella vahan enemman. Naa uudet kengat olivat vahan halvemmat kun ne edelliset, niin sain takaisin 7 dollaria. JEE! Siita jatkoin sitten Targetiin ostamaan tyohousuja. Kuvittelin etta Target ois jotenki reisitaskuhousujen ihmemaa, kun ne vaatteet on vaha sellasia kotiaiti tai 45 vee akka-tyylisia. Kumma kylla, reisitaskuhousuja ei loytynyt. Ostin jotku ihme ankle housut, jotka loppuu nilkan kohdalla. Ne on tosi pro:n nakoset! Niita voisi kayttaa vaikka tyohaastattelussa, ellei ne kulu ihan hirveena tuolla Project Wildlifessa :D Ehka vahan liian hienot housut sellaisiin toihin, mutten loytanyt mitaan parempia, kaikki muut olivat ruman ja epamukavan nakosia, ja nama oli todella mukavat ja kivat ja ehka enemman mun nakoset kun jotkun reisitaskuhousut. Kun housut ja kengat oli jo haettu, niin paatin lahtea tuhlaamaan Bath & Bodyworks lahjakorttia jonka sain joululahjaksi. Ostin kolme kosteusvoidetta. Hamstraan aina kosteusvoiteita kun mulla ne kuluu niin akkia, koska laitan voidetta joka paiva suihkun jalkeen. Kohta loppuu Jessica-siskoni ostama Body Shopin mangovoide, niin on sitten kolme josta valita seuraava voide. Huomenna mun taytyy kayda jossain taidemuseossa. Inhottavaa. Ma en ole taideihmisia ollenkaan. Tykkaan museoista, mutten taidemuseoista. Ne on mun least favorite museoita. Vaikken ole taidetyyppia, niin tykkaan tasta mun taidekurssista koska se on aika helppo ja kuitenkin jollaintapaa mielenkiintoinen. Mutta taulujen katseleminen ei ole mun hommaa, en osaa oikeen arvostaa taidetta, omasta mielestani. Kuitenkin olen itse entinen "taitelija", eli maalasin ja piirsin ennen koko ajan, ja mun vanhempien luona on viela aika makee kokoelmaa kaikkee mita oon aikoinaan tehnyt. Toivon etta jonain paivana saisin jotenkin hinattua koko "kokoelman" tanne Usaan asti, ois ihan siistia muistella niita aikoja kun viela osasin piirtaa/maalata ja nayttaa kavereillekkin. Tuo museohomma on sellainen tehtava mika meilla on talla kurssilla. Pitaa analysoida joku taidekappale ja sitten joko kirjoittaa tutkiva essee siita tai sitten tehda oma taideprojekti liittyen valitsemaasi kappaleeseen. Mina paatin etta teen oman taideprojektin. En jaksa kirjottaa mitaan pitkaa tutkivaa esseeta ja lainata kirjoja jne, niin parempi vaan vahan suttailla maaleilla kankaalle ja selittaa jotain randomia siita miten se liittyy alkuperaisteokseen :D Museoon menemisessa on kuitenkin kivaa se, etta saan syyn huristella pyoralla Balboa Parkiin! Mun lemppari pyorailykohde on Balboa Park. Laskin sillon viimeks kun kavin etta se matka on yhteensa 10 kilometria! Etta ihan kivasti kuulkaas! Ja taalla on ollut niin mukavat kelit ettei pieni pyoralenkki haittaa yhtaan :) Jospa tama mun vasymyskin menisi ohi kun paasee raittiiseen ilmaan liikkumaan! Toivotaan niin :) He va he!

No comments:

Post a Comment