Wednesday, August 31, 2016

Fammua ajatellen.

Juttelin tassa vanhempieni kans asken skypessa. Tuli juteltua vahan fammusta, ja muutenki tullu mietittya fammua tassa viime aikoina jonkun verran. Tajusin etten tunne ketaan kenen isovanhemmat tulee esille keskusteluissa niin usein kun mun jutuissa. Aika useinhan se fammu vilahtaa tarinoissani. Robert muistelee ja kaipailee fammun tekemaa kasvisjuustososekeittoa vielaki. Muistan etta se oli Bamixilla laitettu ihan taysin nesteeks, ja etta siina oli jotain eri kasviksia ja sulatejuustoa, josta se sai kivan varinsa. Fammu syotti tata samaa keittoa mulle kun olin alkanut kasvissyojaks ja mulla sattu juuri silla Suomenreissulla olemaan hirvea kurkkuvirus, jonka takia en voinnu syoda mitaan muuta kun nestemaista ruokaa (aamupalat oli smoothieita ja lounaat/paivalliset keittoja. YYH. Mutta kiitos fammun, sai edes jotain syotya!)

Jessica kerto viime viikolla kaikista fammun tavaroista mita se oli ottanut itelleen. Mulla on vaan sen maustepurkit, mitka oli niiden kodissa siita asti kun olin ihan pieni, varmaan pidempaankin! Mutta Jessicalla oli jotkut fammun vanhat helmet, ja koska se ei oikeen pida helmia (ja ma taas pidan) niin se lupas ne sitten mulle. Aiti ja isa puhu fammun vaatteista, ja Jessica kerto etta siella oli paljon fammun baskereita. Fammu kaytti baskereita aina. Ajattelin etta mulle vois kelvatakkin, se saattaa olla ainoa hattu mika ei nayta typeralta naitten lyhyitten hiuksen kans :D Naa on kasvanu nyt sen verran etta alkaa nayttaa tosi dorkalta. Mika harmittaa koska olin just alkanu tykkaamaan naista, ja sit ne meni ja kasvo heti ja kaikki meni taas pilalle -___- Mutta baskeri pelastaa! Ja ois muutenki kiva kun ois jotain fammun vanhaa. Kuvittelin hetken ettei mulla ollu mitaan mun tadin vanhaa, mutta mulla oliki kokonainen pussillinen sen vanhoja vaatteita mita kaytin. Oli pitkaa hametta, villapaitaa, jne. Oli yks kiva tiukka huppari mita kaytin viela ku tapasin Robertin, mutta ne meni kaikki pieneks niin mitaan niista ei oo enaa.

Fammun muistotilaisuudesta on aaninauhote cd:lla. Saan sen, niin saan kuunnella. Tuntuu jotenki kummalliselta kuunnella jonkun muistotilaisuutta cd:lta, mutta kun en itse ollut paikanpaalla, niin ois siina mielessa mukava (voiko sanaa "mukava" edes kayttaa tassa tilanteessa?) kuulla. Varmaan aika janna kuunnella kun joku muu lukee jotain mita oot ite kirjottanut. Aiti ja isa kerto taas kuinka siita mun kirjotuksesta oltiin tykatty, etta se nainen kuka sen luki piti siita, ja etta sukulaiset oli tykanny myos ja etta siella oltiin naurettu koska olin iskeny mukaan vahan huumoria. Mika kuuluu asiaa, koska muistan fammun huumorilla.

Fammun tuhkat oli vihdoin tullu tassa kuussa. Kesti aika kauan, fammu kuoli kesakuussa. Se on nyt sitten mun tadin vieressa. Siihen kiveen on tarkotus laittaa nyt sitten fammun nimi ja paivamaarat myos.

Faffa on kuulemma pirtea, siella kodissa on joku kiva nainen kenen kanssa se hengailee. Oli saannu ruusunki silta! Mitakohan fammu ajattelee asiasta, jos se nakee sielta jostain mita tapahtuu? Toivoisin etta se olis ilonen asiasta, koska se varmaan muistais lammolla milta tuntuu kun faffa kiinnittaa huomiota suhun, ja etta kuka tahansa kuka saa sen huomion, on onnekas tyyppi. Fammu alzheimerinsa takia ei oikeen voinnu keskustella normaalisti tai antaa minkaanalaista positiivista huomiota pitkaan aikaan faffalle, niin on ainakin mun mielesta kiva etta siella on joku kuka piristaa. Ihan sama onko henkilo naispuolinen. Ma ainakin haluan etta faffa ei masennu, ja etta se voi hyvin, ja jos se meinaa sita etta joku leidi jakelee sille ruusuja niin ihan hyva vaan :D

Onkohan jossain fammun kaikki keittoreseptit tallessa? Kuulin etta oli paljo reseptikirjoja. Fammu teki niin hyvaa pinaattikeittoa, hernekeittoa ja sit oli just tuo kasvissoppa. Fammu teki myos herkullista leipapaistia, ja siihen varsinki haluaisin reseptin, etta sit kun on ruisleipaa taas talossa niin vois tehda sita. Fammu teki ihan hyvia koyhia ritareita myos, mutta siita on aika kauan sitten kun oon viimeks syonny niita.

Naytan varmaan tosi kuulilta sit kun mulla on tennarit jalassa, minihame paalla, bandipaita ja helmet ja baskeri paassa. Ou jee. Talvella sit viela nahkis siihen. Sattuu ku oon niin kuul omissa mielikuvissani. Fammu tykkais varmasti etta mulle sopii baskeri!

No comments:

Post a Comment