Saturday, January 6, 2018

Kom aldrig tillbaka, 2017.


Vuosikertaus. Fast pa svenska den har gangen. Blir ratt jobbigt att lasa eftersom jag har inte prickar over vissa bokstaver och alla vet val att de anvands ratt mycket i svenskan....  Ja sori hei double postaamisesta.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hade tva jobb. Det ar nog det anda jag kan tanka mig, for det hande nog inget jatte roligt egentligen. Ja eller, jag sag the Vandals for forsta gangen. Det var ratt kul. Borjade aven lasa svenska deckare, det var en ny upplevelse for mig och har nu fastnat for det.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Forsokte ha samma som forra aret; att lasa mer bocker och bara sant jag inte redan last. Det gick val sadar, men allt jag laste var helt nytt for mig.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, det tror jag inte.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.
5. Vilka länder besökte du?
 Inga :/
6. Är det något du saknar år 2017 som du vill ha år 2018?
Jag skulle vilja kanna mig som en trevligare person. Jag har forut kannt mig som en ratt bra typ, ganska valbalanserad och sadar. Skulle liksom vilja ta tag i mitti liv det har aret. Lat mig sjalv sjunka riktigt lagt forra aret, kanns det som. Mentalt och man skulle nog kunna saga att spirituellt aven.
7. Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas?
Tva veckor i september da Tytti kom och halsade pa, tror jag nog! Och min fodelsedag, helt klart. Det minns man val varje ar, va? Och sa Roberts, fast det blev inget kalas.
8. Vad var din största framgång 2017?
Arligt talat kanns det som att bara att ha levt ut forra aret ar en stor framgang.
9. Största misstaget?
Det lar ju vara att inte ta tag i laneskulderna. Att var veterinar gav dalig medicin at Fester, sa det blev some det blev. Fast det ar ju inte mitt misstag, men anda.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade hosta i en hel manad.

11. Bästa köpet?
Robert kopte en ny space heater. Tror nog det kvalar till basta kopet :D
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och ol. Och lunch pa jobbet.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, sag en massa bra filmer pa bio, hade en del trevliga date nights, rattarna sa klart, Tytti kom och halsade pa och vi gjorde en massa roliga grejer tillsammans. Ja och sa fick Rae en stjarna av mina chefer efter hon dott. Blev sa glad att jag grat. MEN HALLA, JAG SAG JU BOOK OF MORMON. Hur i helvete glommer man bort sant?!!!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2017?
Come a Little Bit Closer av Jay & The Americans :D och All American Prophet fran Book of Mormon. Alltsa, hela Book of Mormon soundtracket tror jag nog.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Trakigt att se hur anda sen 2015 verkar man bara sjunka ner djupare in i trasket. Men nu far man val ta sig ut.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
 
Tagit hand om mig sjalv och matt battre.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och gratit och tankt pa doden.
18. Hur tillbringade du julen 2017?
Julaftonen spenderade jag hemma med min familj (man + rattor) och oppnade presenter och drack ol. Juldagen var vi hemma hos mina svarforaldrar, at middag, oppnade presenter och hangde runt en stund. Var, ovanligt nog, riktigt trevligt!


19. Blev du kär i år?
Mer och mer kar i min man. Sarskilt efter en san skit ar, nar man ser vilken stark person man har vid sig. Man kan inte hjalpa att bli kar konstant. (Men glom inte bort Taika Waititi!)
20. Favoritprogram på TV?
Smash var ratt bra, aven om den ar nagra ar gammal. Men sag pa den for forsta gangen och tyckte om den jatte mycket. Andra sasongen av Preacher, helt galet bra. Helt klart en favorit. Missade sasong 3 av Fargo, tyvarr. (Fast har den pa DVD nu.)

21. Bästa boken du läst i år?
Hypnotisoren av Lars Kepler. Fyyyy faaaan vilken sjuk bok, jatte bra.

22. Största musikaliska upptäckten?
Jag har blivit varldens trakigaste nar det galler musik. Gillar fortfarande samma grejer men har inte sokt ut nagot nytt. Mina "upptackter" har hamnat mest pa Broadway och soundtrack-sparet, verkar det som.
23. Något du önskade dig och fick?
Att se Book of Mormon, helt klart :D Och ga pa Falsettos ocksa. Gick nastan en gang till, men orkade inte.
24. Något du önskade dig men inte fick?
Att ma battre. Att Clarence och Fester skulle blir battre, men sa dog Clarence och bara nagra dagar senare var vi tvungna att avliva Fester.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Pa min riktiga fodelsedag minns jag inte vad jag gjorde. Tror inte jag gjorde nagot alls, och var besviken over det. Det later ratt. MEN! Sa hade vi stor fest hos min bror som har ett eget hus och en stor bakgard, och vi kladde upp garden och altanen sa att det sag ut som en amerikansk prom typ, och alla kladde upp sig och vi serverade bal i tva stora kannor och spelade latar fran aret da jag tog studenten :D Och sa hade vi en photobooth ocksa som vi sjalv satt ihop. Robert hallde bal over koksgolvet, jag hoppade in i min van sa att vi ramlade over en stentrappa, jag blev kompis med Roberts fd. arbetskamrat och hade allmant skit kul fast jag var sa full att jag egentligen nog borde ha gatt och lagt mig ett antal timmar sen.
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, hade jag valt att ta tag i mina egna saker lite tidigare.
27. Vad fick dig att må bra?
Robert. Och det maste ha varit svart for honom, da han sjalv ocksa varit deprimerad. Jag kan bara hoppas att jag fatt honom att kanna sig pa samma vis som han fatt mig att kanna mig nar jag har varit ordentligt stressad/deprimerad. Mina rattor. Nar Tytti var har. Umgange med vanner, vilket jag forsokt ha mer av. Date nights. Broadway musik, sang och dans. Helt arligt talat :D
28. Hur skulle du beskriva din stil 2017?
Samma som vanligt; hogmidjad kjol med t-shirt och kofta och knastrumpor, eller shorts med t-shirt och knastrumpor och en hoodie. Eller baseball t-shirts. Har verkligen ett problem dar.

29. De bästa nya människorna du träffade?
Far se har....Roberts fd. arbetskamrat har blivit en van, fast vi inte riktigt ses ofta. Hon ar en ratt ny manniska. Men kanske mest av allt blev jag narmare en av mina vanner som ocksa haft det svart forra aret. Hon kallar mig en av sina basta vanner, och jag vill jatte garna jobba pa det dar och umgas mer.
30. Vad har du för nyårslöften inför 2018?
Jag vagar inte saga "ta tag i saker, ta tag i mitt liv" for tank om det inte blir sa? Och sa sager man ju sant varje ar anda. Sa na, jag tanker inte saga det. Men jag kanske kan forsoka vara en trevligare manniska. Jag tycker jag varit en ganska miserabel kompis och medmanniska forra aret, sakert ocksa en riktigt dalig hustru, och kanske just for att det ar sa jag kannt mig pa insidan. Sa i ar hoppas jag att det vander. Tanker att pa sa satt kan jag ocksa ge min man den stod han behover, och da tror jag det finns lite mer av mig over till de som behover en van, aven mig sjalv. Herre gud, vad djupt det blev, men det ar ocksa en grej jag vill andra pa. Att kunna prata sahar igen, utan att tanka "vad ar det har for javla skit" varje gang jag oppnar munnen.

3 comments:

  1. javisst. katoin joskus hypnotisoija leffan jossa oli se yks finlandsvensk näyttelijä/stella polaris improihminen jonka nimee en muista. en kyllä muista oliko leffa hyvä. varmaankin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oijoi, siita on leffaki?! taa pitais ehka naha koska toi kirja oli aivan tajuttoman hyva. jannitysta riitti!

      Delete
    2. kiva muuten et siihen otettiin suomenruotsalainen nayttelija, koska siina kirjassa se paa poliisi on suomenruotsalainen :D

      Delete