Thursday, February 19, 2015

Elamani aakkoset: Osa 2.

Nyt kun olen selviytynyt eilisista synttari-illallisista, ja ennen kun paivani menee pilalle lukemalla etta mita siita mun opintotuen hakemuksesta nyt puuttuu, on hyva jatkaa tata aakkosten setvimista! Tasta se lahtee! L: Lingvistiikka. Se on sellanen kiinnostava aihe, ja olin pyrkimassa koulutukseenkin sita varten ja sille alalle. Ne unelmat tosin jaivat koska aika monesta suunnasta sain kuulla etta voin varmaan jattaa tutkijahaaveeni silla suurin osa kuitenkin menevat joko kaannosalalle tai ryhtyvat opettajiksi. Mua kun ei oikeen kiinnosta kumpikaan. Itse vihaan kaantamista yli kaiken. Hyva kielipaani tuntuu vahan menevan kylla hukkaan. Opin kielia tosi helposti, ja sujuvasti puhun Englantia, tietenkin Suomea :P ja Ruotsia, siis ihan sita riikinruotsia. Puhun myos Saksaa, Venajaa ja Espanjaa. Haluaisin oppia Japania, Koreaa, Havaijin kielta, Hollantia...ja siis vaikka mita oikeastaan. Olisi kiva osata ainakin yksi kieli jokaisesta kieliperheesta :D M: Mikael on isani nimi. Isakin on aina ollut sellanen aika rento tyyppi. Tai se on vahan sellanen etta se hyppaa omiin johtopaatoksiinsa aina valilla mika voi olla vahan loukkaavaa joskus, mutta muuten isukki on sellanen etta sillekkin on aina viitsinyt kertoa asioita. Molemmat vanhemmistani ovat taitavia kasistaan, aiti tekee hienoja kasitoita ja isukki soittelee kitaraa ja varkkaa kotiolutta. N: Natti nakuna. Juu, en ole kylla kauheesti kyseista ohjelmaa katsonut, muistan etta viime Suomenreissulla se tuli tv:sta ja aiti jotain valitteli siita kun ei itse mukamast ole natti nakuna jne. Mutta minapas olen! Ainakin nykyaan. Oon lihonnut 21.5 kiloa parissa vuodessa ja se on musta aika hieno asia. Varsinkin kun ennen olin niin ujo kroppani suhteen ja oksetti oma peilikuva. Muistan kun ostin bikinit ensimmaista kertaa ja viela vahan pelotti olla niissa. Nyt ei haittaa ollenkaan. On kiva kun voi tykata omasta kropastaan ja olla tyytyvainen siihen. Heitan tahan N-kohdalle viela North Parkin. Eli maailman parhaimman alueen! Lisaa siita kohdassa O: OLUT! No hei tottakai olut on mukana tassa :D Asun North Park-nimisella alueella missa meilla on kavelymatkan paassa useampi pienpanimo ja panimopubejakin loytyy vaikka kuinka monta! En nyt keksi yhtaan parempaa asuinpaikkaa :D Oluesta oon tykannyt ihan pienesta asti. Isa anto joskus maistaa omastaan. Tiesin jo sillon etta olppa ja mina tullaan olemaan hyvia kavereita. Kavinpa muuten oluella eilen matkalla illasille ja sitten kotimatkalla :D Kylla tuo laatutavara vaan maistuu parhaiten. P: Project Wildlife on toinen organisaatioista joille teen vapaaehtoishommia. Meille tuodaan haavoittuneita tai muuten vaan eksyneita villielaimia ja lintuja. Mun hommaa on yleensa lintujen huolenpito. Vaihdan likaiset pyyhkeet/sanomalehdet hakeista, ruokin, ja joskus annan laakkeita. Mulle on myos ehdotettu opossumienhoitoa, mutta se edellyttaisi sita etta paasen jotenkin opossumitiimin luo, ja jos ei sinne kulje bussi niin se on sitten vahan hankalampi homma! Viihdyn hyvin, ja on ihana tuntea itsensa hyodylliseksi :D Mun lemppari hoidokkeja ovat varikset ja pulut. Q: Queer, koska en keksi parempaa :D ja sita ei vissiin tarvii enaa kauheesti selitella kun se asia on jo kasitelty aiemmassa postauksessa. Tosin tykkaan sanasta queer koska se on sellanen umbrella term kaikille ei-heteroille, ettei aina tarvi sanoa niin tarkalleen etta mita sorttia on. Jos joku esittelee itsensa sellaiseksi niin en viitsi yleensa kysya sen enempaa etta JAA NIIN MITA SUKUPUOLTA SUOSIT :D R: Robert! Robert on mun mieheni, ja maaaaaaailman parhain ystavani tietenkin. Ollaan oltu naimissa kohta 2 vuotta ja yhdessa 7 vuotta. Robertin kanssa on aina kivaa. Me ei koskaan vieteta erikseen mitaan ukkojen tai akkojen iltoja koska miks? :D Me viihdytaan ihan oikeasti yhdessa. Tottakai haluan etta paras ystavani on mukana menossa! se on vahan sama se jos joskus ajattelen etta oispa Tytti taalla, se varmaan arvostais tata. Sama juttu jos Robert ei ole mukana, ajattelen aina etta oispa kiva jos sekin olis taalla. Robert on hyva kuuntelija, ja vaikkei aina ymmartaisi mua niin yrittaa parhaansa. Se on ehka kaikista fiksuin tyyppi kenet tunnen, ja plussaa on tietenkin se etta tykataan aika paljon samoista jutuista :D Keikka ja leffaseuraa on aina. Niin ja kaljaseuraa :D Vaikka meidan elamantilanne nyt on mika on, niin Robert saa sen kuitenkin aina tuntumaan paremmalta, koska olen niin onnellinen siita etta saan joka paiva herata sen vierelta ja nukahtaa sen viereen. Meidan lempparijuttuja yhdessa on tietenkin keikat, hyvat olutbaarit ja hyvat sarjat kotona hyvan ruoan kanssa. Niin ja rotat :D Meita yhdisti ensimmaisella kerralla kun juteltiin se etta molemmat tykattiin Star Warsista ja se etta osasin selittaa vaikka mita Spiderman sarjakuvista ja osasin yhdet Damned-biisin sanat mita se ei osannut ;D S: Sam! Meidan pikkupoika Sam :D Sam on yksi meidan nuoremmista rotista. Se on kylla niiiiiiiin sulonen :D Se on erittain leikkisa ja silla on aina vauhti paalla! Sam kylla valilla tekee pahuuksia ja joutuu time out'ille takaisin hakkiin mutta sen suloiset silmat ja kasien nuoleskelu aina sulattaa mun sydammen :D Sam nayttaa ihan villirotalta, ja oon aina ajatellut etta silla ois kiva vahan pelotella ennakkoluuloisia Halloween ovellakavijoita joskus, vaikka laittamalla se mun olkapaalle kun avaan oven :D Voin kuvitella jo kauhistuneet aidit ja kiinnostuneet lapset :D Myos San Diego! Koska asun San Diegossa, joka on musta ihan oikeesti maailman paras kaupunki. Ihmiset ei oo kauheen nihkeita ja taalla on kaunista ja ollaan Tyynenmeren rannassa. Ja aurinko paistaa vuoden ympari! Ihan helvetin rento paikka :D T: Thomas! Heti toinen rotta tahan peraan :D Meidan Thomas on ollut meilla ihan pienesta asti (kuten myos nuo muut) ja se on ihan Robertin lemppari rotta. Ja ihan syystakin! Thomas tykkaa ihmisista tosi paljon, ja on melko koiramainen :D Thomas tykkaa tulla syliin makaamaan ja sita pitaa rapsuttaa. Thomas tykkaa myos antaa pusuja, ihan suulle jopa :D Thomas on aina tullut toisten rottien kanssa hyvin toimeen ja onkin elamansa aikana asunut neljan eri rotan kanssa. Han on tosi hyva opettamaan ujoja rottia myos rottien tavoille :) Harmittaa ajatella etta silla ei ole kauheasti aikaa jaljella kasvaimensa takia :( U: Uskonto on sellanen hauska juttu mun mielesta :D Tai siis itse en ole uskovainen, tai en ainakaan kristitty millaan tapaa (koska siihen on kolme kriteeria ja en sovi mihinkaan niista) mutta tykkaan usknnosta. Tai uskonnoIsta. Tunnen liikaa kireita ateisteja kenelle ei voi edes mainita nimea Jeesus ilman etta niilla tulee paskat housuun :D Harmittaa myos etten koskaan paase loistamaan uskonnontiedoillani koska sellaisille ihmisille ei voi puhua siita. Uskonto on mun mielesta aika hieno asia, ja henkilokohtainen sellainen. Onhan se nyt aika siistia jos joku voi uskoa elamansa jollekkin mita ei nae. Ja jos se uskonto auttaa paasemaan yli vaikeista ajoista, onhan sekin aika hienoa etta on sellanen tukiverkko. En tajua etta miksi jotain tyyppia voi vituttaa sellanen. Mun ongelma ei ole siis uskonnot vaan enemmankin ne uskovaiset. Tai ne ketka kuvittelevat olevansa uskovaisia, mutta eivat ole ilmeisesti lukeneet tekstejaan ihan loppuun asti :P Myos USA, koska taalla ollaan ja tanne olin aina halunnutkin. V: Vegeruoka on sita polttoainetta milla tama kone pyorii! Kuten tuolla e:n kohdalla jo mainitsinkin niin en syo elainta. Vegeksi ryhdyin 19-vuotiaana, eli siitakin on jo 9 vuotta sitten. Taytyy myontaa etta kavin pari kalansyontivaihetta lapi niina 9 vuotena, mutta nekin on yleensa ollut aika lyhytaikaisia. Nyt siitakin on jo 3 vuotta sitten kun oon viimeks kalaa syonnyt, etta hyvin menee! Ja kaikki vegethan ei ole mitaan terveyshulluja ;D terveisin joku joka meinaa syoda pakastepizzan nyt. W: Walther oli kissani nimi. Olihan meilla kotona myos toinen kissa ja 2 koiraa, mutta Walther oli mun kissa. Oon sanonut Robertille etta meille ei tuu koskaan kissaa, koska se ei ole Walther. En kylla nykyaan edes lukisi itseani kissaihmiseksi, internetin kissahulluus on alkanut vahan vituttamaan :D Mutta Walther oli erinomainen kissa. Se jopa osasi lentaa ;D Se tiesti kuka sen mamma on koska se viihtyi vierellani ja kun olin muuttanut pois, aina kun tulin kaymaan tuli Walther ovella vastaan ja syliin ja sitten nukkumaan kanssani. Walther K on ainoa kissa jota tulen koskaan rakastamaan :D (no Arthur myos.) X: Xbox 360. En muuten ennen tykannyt xboxista ollenkaan, mun ihan ensimmaisella poikakaverilla oli sellanen ja en osannut pelata silla yhtaan :D Ja se aina yritti pakottaa pelamaan jotain vitun HALO:a joka ei niinkun kiinnosta ollenkaan. Mutta kylla sita nyt kun toi masina on ollut jo sellaset 5 vuotta onnistuu ;D Me Robertin kanssa usein valitellaan sita kun ei kumpikaan pelata tarpeeks usein ja meilla kuitenkin on aika paljon tosi hyvia peleja. Robert osti yks vuosi mulle joululahjaks Sega-kokoelman xboxille ja olin ihan taivaissa :D (Sega grrl forever niinkun!) Ja Xboxillahan nakyy myos Netflix, etta sehan on boonusta :D Y: Ymmartaminen. Robertin mielesta oon tosi hyva ymmartamaan ihmisten paalle. Ja vaikka taalla joskus turhautuneena vingun kun en nyt taas ymmartanyt miten joku ihminen voi sita ja tata, niin kylla ma oikeesti olen omastakin mielesta ihan hyva ihmisjutuissa ja niitten ymmartamisessa. Vaikka saatan olla hieman akkipikainen joskus ja jyrkka, kun mulle esittelee joku nakemyksensa jarkevasti niin ei kesta kauaa kun ymmarran kyseisen ihmisen nakokulman ja miksi se ajattelee niin, tai on niinkun on. Mulle kaverit tulevat monesti kyselemaan neuvoja koska jollain tapaa nama ihmissuhdejutut vaan make sense mulle. Ihan kivahan se on olla kavereiden oma Dr. Phil ;D Z: Zombiet. Ne oli tosi siisteja joskus aikoinaan ja tuli katsottua noita George Romeron filmeja kiivaasti. Kylla vanhat zombieleffat kelpaa viela, mutta sekin on vahan sellanen juttu joka lahti kasista kun yhtakkia miljoonat paattivat kiinnostua aiheesta. Eipa oo tullu katottua esim. Walking Deadia. Katsottiin ensimmainen jakso kerran, mutta ei kait sita oikeen yhdesta jaksosta voi paatella mitaan. Sori kun oon vahan hipster nyt. A (pallo tohon paalle): Agardsvagen on sellanen osote Secret Location'ista joka tulee varmaan jaamaan mieleen ikuisesti, vaikken itse edes asunut siina osoitteessa eika kukaan mun kaverikaan. Se vaan oli sellanen erikoinen alue, etta niissa rakennuksissa asui joko MAMU-perheita tai nuoria. Kylla mulla jotain tuttuja asui siella, ja siella oli aina bileet. Aina viikonloppusin oli kaverit tai tutut menossa Agardsvagenille bileisiin. Itse kavin kerran enka kylla muista olleeni edes kauheen kauan koska ei tainnut olla juomaa ja siella oli tylsaa. Piti kavella Agardsvagenia pitkin kun olin menossa silloiselle poikakaverille. Serkku asui hetken siella, silla oli ihan natti asunto, joskin pieni. A (kaks pilkkua paalla): Akaisyys. Oon AKAINEN :D Ainakin kun yksin kuljen julkisesti. Aikaista naamaa ei hairita ;D Kun on pieni nainen niinkun ma, niin monet kuvittelee etta voivat vittuilla ja hairita miten tykkaavat, joten parempi vaan pistaa rumaa ja akaista naamaa esille :D O (pilkut paalle): Ol - en favorit i repris, fast pa svenska den har gangen, eftersom jag orkar inte forsoka hitta pa nagot unikt just nu :D Varfor inte? Ar ju kul med lite svenska da och da :D Och ol da, forstas. Olat lite igar, lar ola ikvall pa trivian , och sa ar det tankt att ola for hela slanten pa lordag. Tack och hej, leverpastej.

No comments:

Post a Comment