Wednesday, February 18, 2015

Elamani aakkoset: Osa 1.

Lainasin tata ideaa Nooralta, jonka blogia luen saannollisesti. Laittaisin tahan linkin, mut taa html ei oo mun vahvimpia puolia ja se ei koskaan toimi. Ja tuosta tulikin mieleen etta samasta syysta tulee taa postaus olemaan hieman sotkuinen. Syytan mun synttareita tasta akinnaisesta vanhentumisesta kun en osaa enaa perus html-juttuja ;D Tanaanhan tosiaankin on tullut taytettya huikeat 28 vuotta. Mutta synttareista ja sen mainostelusta lisaa myohemmin, en nyt viitsi sita enempaa hoilottaa koska tuntuu etta on tullut mainostettua viikko tolkulla asiaa taalla ja muualla sosiaalisessa mediassa. Joten siirrytaan itse aiheeseen, eli elamani aakkosiin! A: Ahdistelijat helvettiin! Mulle on kerrottu etta on hauska katsoa miten parjaan kun aijat tulee iskeen/ahdisteleen baarissa. Robert ei edes viitsi itse tuolla puolustelemaan koska tietaa etta hoidan homman ihan ominkin avuin. Tottakai jos tilanne joskus lahtis kasista niin sekin hyppaisi siihen, mutta koskaan ei oo kaynnyt niin. Robertin siskokin tykkaa ottaa mut baariseuraks koska han itse ei koskaan kehtaa sanoa pahasti kenellekkaan, kun taas tuo paan ja suun valinen filtteri haviaa multa kokonaan siina tilanteessa. Ja monesti jos kuulen ohimennen jotain yokkoa ja ahdistelevaa jonkun ukkelin suusta, voit olla varma siita etta kovaan aaneen kerron kaverille etta KUULITKO MITA TUO OKSENNUS PUHUU ja naytan rumaa hyi-yak-naamaa. B: Biseksuaalisuus. Tastahan ollaan jo puhuttu taalla! Se on sellanen juttu mita aloin miettimaan joskus 14-vuotiaana, eli aaaaaika kauan sitten. Omat vanhemmatkin vahan vihjailivat etta kylla sita voi tykata molemmista. Lukion ensimmaisella sanoin jollekkin olevani sellainen, mutta se ei tuntunut kylla yhtaan oikealta silla hetkella. Siita lahtien ajattelin vaan etta voihan se heterollakin olla sellanen ailahteleva ja avoin suhtautuminen, etta ehkapa oon vaan sellanen. Mutta nykyaan se tuntuu ihan oikealta sanoa se aaneen. Tuntuu minulta. C: Cornelia! Cornelia on pieni nakurottamme joka on nyt tayttanyt vuoden :D Cornelia on aivan erinomainen kaveri. En koskaan ajatellut etta meille tulee nakurotta, koska Robert ei ensin tykannyt niista, mutta tottakai sekin mieli muuttui kun naki Cornelian ensimmaista kertaa. Cornelia on todella sosiaalinen (eli tunkeileva :D) ja erittain fiksu. Ja se on kaynnyt tassa mun sylissa piereskelemassa jo pari kertaa :P D: Dollyrots. Se on yksi mun lempparibandeista talla hetkella! Olin katsomassa niita viime kuussa ja ne oli kylla niin ihania :D Robert aina sano etta tykkaisin niista varmasti ja soitti yhden niitten biisin mulle ja ihastuin heti bandiin! Oon mielestani just ihan sen nakonenkin etta kuuntelen niita :D Yks mun lemppari asia siita bandista on se etta vokalisti on nainen ja sen lyriikoihin samaistuu helposti. Kiva kerrankin kuunnella pop punk sanoituksia naisen nakemyksesta eika aina sita samaa mies-ihastuu-naiseen-hommaa. E: Elaimet. Kaikki varmasti tietaa miten elainrakas oon. En edes syo elaimia :D Kokeitakin vastustan ja yritan kayttaa mahdollisimman paljon ei-elaintestattuja tuotteita. Tykkaan oikeastaan kaikista elaimista. Ja jos en tykkaa, niin tiedan etta se on mun mahdollista tykata kaikista, koska mun ei tarvi kun vahan viettaa aikaa jonkun lajin kanssa niin tykkaan siita :D Haluan tyoskennella elainten parissa hoitajana tai laakarina, tai edes kouluttajana. Mulla on pienesta asti ollut aina koiria ja kissoja, yhdessa vaiheessa oli myos akvaario. Teinina omistin sammakoita, ja nykyaanhan mulla on rottia. Lemmikkeja mita haluaisin tulevaisuudessa on (lisaa rottia tietenkin): koira, pulu, sorsa, hiiri, gecko, marsu ja rukoilijasirkka :D F: Fredrick! Ja feminismi. Sori Fredi, joudut nyt jakaa tan kirjaimen. Fredrick on meidan vanhusrotta, jo yli kahden vuoden mutta se on vielakin tosi lihaksekas ja hyvassa vedossa :D Ei ole ehka maailman sosiaalisinta sorttia, mutta mukava kuitenkin. Nyt vanhoilla paivilla vahan yrittanyt tulla syliin. Fredi on sellanen ihanan tympee vanha seta joka nautiskelee paivat pitkat riippumatossaan. Ja sit taa feminismi, no sehan nyt on aika selva homma. Jos nainen vaittaa ettei tarvi feminismia, ei han ole miettinyt kanssanaisiaan. Kukapa meista ei tarvitsisi tata? Olisi kiva tulla otetuksi vakavasti esim. omaan kroppaan kuuluvien paatosten osalta. Herra tohtori, pista mun roorit kiinni :P G: Goteborg. Se on kaupunki jossa hetken kerkesin asustaa. Ruotsia en koskaan kauheasti muuten kaipaile, mutta Goteborgin kaupunkia kylla. Harmi etta mulla nykyaan on jopa kaveri sielta kenen kanssa oon usein yhteyksissa. Janna ettei koskaan tormatty mun asuessani siella. Muutin Goteborgiin kouluun, ja hauskinta oli se etta se koulu ei opettanut mitaan, mutta se itse kokemus siella asumisessa opetti paljon. Opein olemaan omillani ja se oli aika huikeeta. Sitapaitsi ma aloin sillon jutteleen Robertin kanssa, etta pakkohan sita on lammolla muistella :D H: Humane Society on yksi kahdesta organisaatiosta jolle teen vapaaehtoistoita. Mun hommiin kuuluu asiakaspalvelu, seka koirien ja kissojen esittely ja tutustuminen. Oon ollut siella nyt vuoden verran. Humane Society'lta voi adoptoida oikeastaan minka tahansa elaimen lemmikikseen. HS:n silla paikalla missa ma olen hommissa tosin on vaan kissoja, koiria, kaneja ja jyrsijoita tarjolla, mutta meilla on useampi toimipiste San Diegon laanissa. I: Internet. Vahan tylsa kun en parempaa keksinyt mutta onhan se aika suuri osa kuitenkin elamaani. Ilman sita en voisi olla yhteydessa esim perheeseeni ja ystaviin. Internetin kautta olen loytanyt monta hyvaakin ystavaa, esim vuonna 2006 ja 2007 tuli nahtya aika montaa netissa tutustumaani tyyppia ja kaytiin keikoilla yhdessa ja tehtiin pieni kiertuekkin :D Linda on eras parhaista ystavistani, ja vaikka ollaan samasta kaupungista, ei tunnettu kun vasta sen jalkeen kun olin jo muuttanut Ruotsiin. Kiitos internetin, sain tutustuttua Lindaan ens Suomenreissullani. Ja Robertiinhan tutustuin myos netissa. Etta kaikennakosta loytyy netista :D J: Jessica on pikkusiskoni. Han on maailman tarkein. Ikaeroa meilla on 4 vuotta, mutta se ei oo koskaan haitannut. Nuorempana oli hyva testata uusia tuttavuuksia etta kannattaako heidan kanssa kaveerata, silla jos he eivat hyvaksyneet siskoani mukaan niin ei kait sellasten kanssa sitten kannata olla ollenkaan. Harvoin ketaan haittasi. Jessica on aina pitanyt mun puoliani, sillonkin kun se mun puoli on vahan typera. Haluaisin kuvitella itse olevani yhta hyva sisko. Tiedan etten ihan aina ole ollut, meilla on sellanen synkka aika mista ei kauhesti puhuta, mutta ennen ja sen jalkeen haluaisin kuvitella olevani ollut hanen luottamuksen arvoinen. Elama olis tosi tylsaa ilman Jessicaa, juttu lentaa vielakin. Ja hei, musta tulee kohta tati koska Jessica saa vauvan :D K: Katja on aitini nimi. Aiti on musta aina ollut tosi sellanen kuul aiti, ja ihan hirveen rento. Sille viitsi kertoa jopa ihastuksista. Nykyaan tuntuu kuitenkin jotenkin erilaiselta. En tieda mista johtuu. Ehka me ollaan vaan eri ihmisia nykyaan. Sehan ei kuitenkaan tarkoita sita etta rakastaisin aitiani yhtaan sen vahemman kun ennenkaan. Nyt lopetan talta kertaa koska taa teksti on jo tosi sotkuinen. Jatkan siis huomenna. Mun taytyy muutenkin laittaa tukkaa kuntoon koska lahdetaan kohta kaveriporukalla syomaan :D Eli nakemiin!

1 comment:

  1. Tosi kiva lukea sinunkin versiosi aakkos asiasta:) iloista syntymäpäivää<3

    ReplyDelete