Thursday, July 24, 2014

Tyon iloa!

On kylla tainnut tuo tyomoraali periytya vanhemmilta, koska "toita" tulee tehtya ihan kun niista sais jotain palkkaakin jopa. Mutta sehan on ihan hyva etta paiskii kunnolla, vaikkei siita rahaa tulekkaan! Minulle riittaa palkaksi se, etta mun huostassa olevat elaimet voivat hyvin, ja etta palkalliset hoitajat kiittelevat hyvasta ja ahkerasta tyosta :) Ja tanaan oli kylla aikamoinen kiire! Tulin iltapaivavuoroon, ja siella ei ollut keretty edes hoitaa koko terassia! Terassilla oli 2 hakkia, ja takahuoneessa viela pari jotain vesilintua ja ankanpoikasia + sitten viela 3 kyyhkyshakkia. Kyyhkyset oltiin jo hoidettu, niin niita mun ei tarvinut tarkastaa kun vasta lahtiessani, vesilinnut oli hoidossa, mutta 20 hakkia + ankanpoikaset jai mulle yksin hoidettavaksi. Voitte varmaan kuvitella etta kun aamuvuorossa ollut tytto ei ollut kerennyt hoitaa kaikkia, niin jai mulle sitten kunnolla tekemista koko iltapaivalle. Yleensa hoidan terassin yksinkin aika nopeaa, mutta koska sanomalehtia ei oltu vaihdettu mihinkaan hakkeihin, niin tuli siina sitten kiire vaihtaa jokaiseen lehdet, ruoat ja vedet. Vasta kahden ja puolen tunnin paasta olin saannut ensimmaisen kierrokseni valmiiksi, ja siina vaiheessa joku tuli auttamaan ankanpoikasten kanssa, ettei mun tarvinut tehda sita. Oli kylla aikamoista hommaa! Onneksi kun olin jo kerran vaihtanut sanomalehdet ja ruoat, niin ei tarvinut kauheasti huolehtia. Seuraava kierros alkoikin sitten heti, ja kerkesin siina sitten sopivasti vaihtaa kaikille joiden ruoka oli likaantunut uudet ruoat ja jos joku tarvitsi taydennysta niin laitoin uutta vetta ja lisaa siemenia. Kerkesin sopivasti hoitaa kaiken taman ennen kun piti lahtea, ja onneksi joku tuli iltavuoroon hoitamaan terassin, ja laitoin hanet heti toihin; vaihtamaan uudet sanomalehdet :D Kun niita ei tarvinut ihan heti vaihtaa, ja siina vaiheessa oli ihan sopiva aika vaihtaa ne. Kiitos, sina ihana ihminen kuka tulit nopeasti ottamaan vuoroni ja vaihtamaan sanomalehdet juuri ruokinnan paalle! Piti viela tarkastaa kyyhkysten kuvut (se sellainen pussi kaulassa, josta tietaa syoko kyyhky vai ei.) Kyyhkyset olivat kaikki kiltteja ja antoivat natisti tarkastaa kuvut. Kyllahan siella syotiin hyvin :) Ainoastaan kahdella oli tyhjahkot kuvut, niin kerroin hoitajalle asiasta. Nain oli paiva pulkassa, ja hiki tuli ja oli maailman ihaninta tulla kotiin kylmaan suihkuun, ja huomata ettei taalla meilla sisalla ole yhtaan niin tunkkaista kun kuvittelin :D Olohuoneessa varsinkin on mukava olla, mika on tosi hyva, koska meidan rotat asustelee olkkarissa. Harvemmin yksin otan kaljaa, mutta jos otan, niin otan vain yhden ja yleensa siita syysta etta tunnen oloni jotenkin....tyytyvaiseksi. Tai etta olen tehnyt jotain hyvin, tehnyt jonkun ison homman tai jotenkin saannut jotain pois paivajarjestyksesta. Esim, kun olen siivonnut keittion sen jalkeen kun Robert on nalkuttanut asiasta viikko tolkulla :D Silloin otan yhden voittokaljan. Ja kun kavelin kotiin ja paahduin tyovaatteissani, kavi mielessani ihanan huurteinen kesakalja (ostettiin sellainen kesa mixpack missa oli kesaisia oluita. Olen niin tyytyvainen itseeni ja siihen miten hyvin osaan tehda toita tuolla, ja miten palkitsevaa se on, vaikka yksin olinkin ja miten kiitollisia siella ollaan kun olet auttamassa. Ja asiaahan tietysti ajaa myos vahan se etta nyt meilla on oikeasti kesa, ja ulkona on aivan jarkyttavan kuuma :D Etta ehkapa juon yhden victory bissen tuossa ruoan kanssa :D Olen sen mielestani ansainnut!

No comments:

Post a Comment