Monday, December 24, 2018

God Jul!

 Just ostin tassa viela viimesen lahjan Robertille (yhden artistin konserttiliput, mut en viitti sanoo sen nimee, koska aattele jos se kay lukeen tata - en tiia miks kavis, mut jos kavis ja sit nakis sen nimen nii se ois aikamoinen spoiler.) Robert meinas et jais koko konsertti valista hintojen takia, mutta ei hataa, joulupukki hoitaa! Viela pitaa kayda hakeen jotain sen sukkaan. Varmaan ihan perus hommia vaan, pikaruokalaan kortti, johonki baariin kortti, karkkia, ehka viskipullo, raaputusarpoja jne. Muuten on KAIKKI jouluhommat hoidettu! Myohemmin oon menossa Red Fox Roomiin hengaan parin kaverin kans, ihana ku pitkasta aikaa jatkuu nama omat jouluperinteet koska en oo nyt kahteen vuoteen oikeen voinnu menna :D  Huomenna taalla vietetaan joulua, mutta me ollaan Robertin kans otettu tavaks viettaa kotona 24 paiva NIINKU ASIAAN KUULUU, AMERIKKALAISET. Nii meilla avataan lahjat kotona sit ku Robert tulee toista! Mutta nyt tallanen joululista jouluaaton kunniaks. Teilla muillahan on joulut jo juhlittu, eli toivotan myohastynytta hyvaa joulua. Toivottavasti jokaisella oli rauhallinen ja mieluisa sellanen. Kait olitte kaikki kiltteja kuitenki? Nu kor vi!


Hur firar du jul i år? - forst hemma med mannen och rattorna, sen nasta dag hos hans foraldrar pa morgonen (oppnar paket och ater frukost), och senare blir det julmiddag hos hans syster.
Hur firar du helst jul? - hemma med min lilla familj, gamla jullater och en god ol. Och Rudford's!
Har du julpyntat? - bara i julgranen.
Plastgran eller riktig gran? - plastgran. Kan inte ha riktig gran hos oss.
Bästa jullåten? - vet inte om jag har en favorit, men jag tycker om gamla crooner style jullatar. Typ Frank Sinatra och Bing Crosby. Den stilen.

Godast på julbordet? - om jag firar hos mina foraldrar sa ar det morotslada. Har ar det godaste green bean casserole och deviled eggs.

Äckligast på julbordet? - allt som har med sill och rodbetor att gora. 
Vad dricker du helst på jul? - Martinelli's alcoholfri cider som finns i olika smaker, ol.
Julklappshets? - na, egentligen inte. Kopte allt i god tid och varje gang jag handlade julklappar var det nar alla andra hade nagot annat for sig, sa man slapp langa koer osv.
Ge eller få julklappar? - bade och!
Julklappsleken? - vet inte vad det innebar, sa svaret ar nej.

Tomte? - onskar att vi hade tomten i jul, men har sa kommer inte tomten hem till dig med julklapparna. Han bara lamnar dem under granen. Men nasta gang vi firar jul hos mina foraldrar ska jag se till att tomten kommer!
Det bästa med julen: - bra mat, stamningen, se hur folk reagerar nar de oppnar presenter man kopt at dem.
Det värsta med julen: - att det ar vinter, for vinter suger. Ocksa att planera skit med familjen alltid skiter sig. T.ex sa vill hans syster ata middag kl. 5 och inte tidigare sa nu ar vi tvungna att kora fram och tillbaka fran Jamul/Rancho San Diego flera ganger under dagen. Det kanns ju lite B anda. (sager man B fortfarande? :s)
Bästa julblomman: - har nog ingen favorit.
Bästa julnöten: - brukar faktiskt inte ata notter under julen. Aven om jag gillar notter.
Vad skall du ha på dig på julafton? - har en vitrodrandig tight kortarmad och en svart kjol med hog midja pa. Sen tankte jag slanga pa biker jackan med fuskpals senare nar jag drar ut.

No comments:

Post a Comment