Monday, May 12, 2014

Nyt se alkaa...

Nonniin! Olenkin tassa vahan ihmetellyt etta milloinkas ne joka kevaiset rahaongelmat alkaa, ja nythan ne sitten alkoi! Heti tana aamuna jopa. Olipas ihana herata viiden tunnin unien jalkeen valitsemaan kesakursseja ja toteamaan etta nyt menee loput rahat, ja siina samalla kuulla kun mies huokailee puoliunessa etta nyt han joutuu sitten maksamaan kaikki laskut. Ikava kylla, tama on ihan normaalia meilla, koska ma elan pelkalla opintotuella, ja koska jarjesto jonka kautta ne tulee maksaa tiettyihin maihin ne erilailla, ja USA:an ne maksetaan yhtena isona summana ja siina saat sitten luvan budjetoida ja koittaa selvita itse. Eras kaverini oli Japanissa opiskelemassa ja sai opintotukea samasta paikasta ja han sai ne kuitenkin joka kuussa, niinkun mun mielesta ne pitaiskin saada. No, ei taalla vaan. Niin etta tahan aikaan lukukaudesta alkaa sitten rahat vahan loppua kesken. Nyt pitaisi maksaa siis green cardiin liittyvat maksut, Samin leikkaus ja laakarintarkastus. Niin ja nyt mulla on sitten kesakurssit viela osamaksulla, niin seki nyt viela. Tosin mulla ei riita rahat noihin kaikkiin, parhaimillaan riittavat lekurille ja elainlekurille ja joihinki laskuihin. Vuokran nyt yritan viela maksaa, sehan on laskuista suurin. Pitaa siis laittaa opintotukihakupaperit TAAS menemaan, ja toivoa parasta. Jos ei sitten tulee rahaa niin on peruttava kurssit. Ja niille kursseillehan menen juuri siksi etta olisi kesalla edes jotain tuloja. Tosin yks niista kursseista mun pitais lukea uudestaan, niin kiva saada se kesan aikana pois alta ettei tarvi syksylla miettia sita enaa! Kavin vahan asioilla, ja kavin hakemassa uudet kuvat sita green card juttua varten, kun niiden kuvien pitaa olla aika uudet ja vastata sun ulkonakoa hyvin ja blaa blaa. Viimeks kavin hakemassa ne joulukuussa ja mulla oli tosi lyhyet, siniset hiukset. Etten nyt ihan ole samannakoinen enaa :D Pitaa varmaan sitten pitaa naa miesmagneettiblondit, mika ei oikeen oo mun juttu :P Ajattelin etta jospa nyt nielen ylpeyteni ja menen sinne samalle kusipaa laakarille, kun sinne voin kuitenkin pyorailla, ja tiedan jo paljonko se maksaa jne. Mutta menen sinne silla ehdolla etta Robert tulee mukaan. Sen ajan voin kayda varaamassa yksin, mutta haluan etta Robert tulee sinne tarkastukseen mukaan. Jospa se mulkero olis vahan kivempi kun on Robertkin mukana? Vai pitaisikohan mun ottaa mun kaveri Sarah mukaan - han kylla viitsii nostaa ison haloon jos joku on vahan torkea! Sitten ei ehka tarvisi kayda verikokeissakaan uudestaan, kun ne on jo tehty viime vuoden lopulla. Sehan passais hyvin, niin saastyis aikaa ja sais sitten noi paprut nopeemmin menemaan. Kun alkaa vahan vituttaan kun on niiiiiin pienesta kiinni etta ne saa lahetettya. Robertin ja mun tarvii vaan tayttaa uusiks yks sivu per nuppi kun taytettiin jotain vaarin, ja kaikki muu info meilla sit onkin jo ja pitais vaan hoitaa ne sekit ja laakarintarkastus. EI MUUTA. Meilta koko ajan kysellaan etta onko paperit jo postissa ja mua alkaa ahdistamaan koko tilanne kun tuntuu ettei se etene. Mutta kait se nyt kuitenkin etenee jollaintapaa, jos kerran oon tanaan hakenut noi uudet kuvat jne. Huoh. Miks oon nain surkee tallasissa? Ja kun Robertkaan ei oo yhtaan parempi :D Ettei sekaan kauheesti auta. No, nyt meinaan kuitenkin lopettaa taman surkuttelun ja tosiaankin tehda jotain. Alan tassa vahan siivoomaan ja sitten teen laksyt jne. Vituttaa kun ei voi lahtee maanantai kaljalle. Tuntuu etta tanaan tarvisi vahan tuuletusta ja antaa paan rentoutua, kun alkaa stressi tunkemaan paalle.

No comments:

Post a Comment