Tuesday, December 21, 2021

Send transmission from the one armed scissor.

 Oho. En tajunnu etta oon viimeks kirjotella kaks kuukautta sitte, niin en oo edes paivitelly tanne et mita kaikkee on tapahtunu! Tai ei tassa nyt silleen oo tapahtunu mitaan mut marraskuussa hain tyopaikan sisaisesti toiseen tyohon. Oon tunnetusti ollu etatoissa helmikuussa asti paikallisen elainsuojeluorganisaation resurssikeskuksessa, ja sillon kun alotin sen tyon, paatin etta vuoden jalkeen kattelen et jos ois jotain muuta organisaatiossa johon sopisin. Mun tahtaimessa on aina ollu elanhoivaajan paikka, mutten ollu ihan varma jos kokemusta riittais tarpeeks siihen, koska en oo koskaan tehnyt toita elainten parissa. Muuta kun vapaaehtoistoita siis. En siis kuvitellut saavani tyopaikkaa. Kuinka ollakkaan, tyopaikka rapashti! Alotin tyot tan kuun 12 paiva. Kerkesin kaks paivaa olla toissa, ja sit olikin jo mun uudet 2 vapaapaivaa, ja nyt vasta oon tehny kokonaisen viikon hommaa. Pidan siis huolta elaimista ja se on ollut mun sellanen unelmatyo lapsesta asti. Ensimmaisella tyoviikolla oon kayttanyt koiria ulkona, siivoillut niitten kenneleita, siivonnut kissojen koppeja, istunut ja rapsutellut kissoja, rapsutellut koiria, punninnut kissanpentuja, siivonnut pupujen hakkeja, rapsutellut iguaaneja(!!!), siivoillut kaikenlaisten matelijoiden terraarioita, pyykannyt ja tiiskannut elainten peittoja/pyyhkeita ja astioita. Melkeen paasin mikrosiruttamaan koiraa mutta viime sekunnilla peraannyin ja annoin koennemmaan tehda sen. Mutta sain kattoa lahelta kun se tehtiin, ja aika helpolta se vaikutti. Oon viihtyny tosi hyvin, ja toivon etta jatkossakin tuun viihtymaan. Jalkoja on sarkeny aika pahasti joka paivan paatteeks, veikkaanpa etta muutamasta eri syysta: a) oon melkeen vuoden verran vaan istunu perseellani toiden takia b) oon lattajalkainen joka c) kayttaa todella huonoja ja litteita kenkia jotka ei oo tarkotettu 8+ tunnin edestakasin kavelyyn/seisoskeluun. Heti kun vaihdoin Doc Martenseihin niin on jalkoja jomottanu huomattavasti vahemman, mutta kylla ne silti paivan paatteeks on aika kipeat. Niita myos kutittaa aivan helvetisti aina kun otan kengat ja sukat pois jalasta, ja taa on ihan uus juttu. Iho varmasti vaan tosi kuiva, onhan nyt sentaan talvi. Mulla on sellanen monitoimijalkahoylahomma, missa on kolme eri karheeta pintaa ja harja, ja silla oon rapsutellu menemaan. Kohta varmaan viilaan jalat ihan olemattomiin :s Mut sellasta siis. Robert haki mun entista tyopaikkaa resurssikeskuksessa. Ma toivon etta se saa sen paikan, vaikkei meilla sit oo yhtaan yhteisia vapaapaivia. Mut toivon siks, koska uskoisin sen viihtyvan siina tyossa ja sen olevan sille sopiva keikka. Ja koska tiistaisin ja keskiviikkosin kun oon vapaalla, oon talla kotona ja voin vastata sen kysymyksiin tai jos silla on jotain ongelmia niin voin auttaa ihan paikan paalla :) Ei oo viela kuulunu mitaan, mut tyokaveri kerto etta koska oon sen reference, niin sen pitais saada haastattelu. Ehkei niilla nyt oo niin kiire palkata sinne ketaan ku niilla on siella 12 tyyppia jo kuitenki ja jouluki tulossa. Toivottavasti tassa joulun jalkeen alkais kuulua jotain. 

Meilla on vessassa suhissu nyt jonku aikaa, ja aateltiin etta ehka ylakerran naapureilla on sama ongelma mika meilla on joskus ollu, etta vessanponton se stopperi ei oo kunnolla paikallaan, nii se pitaa metelia. Nain ei nyt sit tainnukkaan olla, koska ulos ku menee niin kuulee ihan selvasti juoksevan veden aani, ja sit yhtakkia meille ei enaa tullu kuumaa vetta. Ootteko koskaan joutunu nousemaan neljalta aamulla ku ulkolampotila on 5 astetta ja sisalla on myos erittain kylma, ja sit et paase kuumaan suihkuun? Voin kertoa etta se on jotain hirveaa. Tanaan kerrottiin etta vesi tulee olemaan pois paalta iltapaivaan asti koska rakennuksen alla on vuoto. Ikavaa. Robertin piti kayda paskalla ja nyt vessaa ei voi vetaa. Ite kusin Taco Bell-mukiin koska en voinnu menna pontolle. Oi voi. Mut kyl se tasta. Nyt ainaki asialle tehdaan jotain :D


No ei kait tassa oikeen muuta. On joulusiivottu ja olkkari on oikeen viihtysa, paitsi nyt saan kylla siivota vaha lisaa. Sit ku on kuumaa vetta taas nii voin varjata tukan. Uutta varia talla kertaa. Nyt alotan terapiapuhelun, joten tama olkoot tamankertainen tervehdys. Tuskinpa kirjottelen ennen joulua, joten hyvat joulunodotukset teille kahdelle ketka lukeen aita. Eli Tinssulle :D En tiia kuka se toinen henkilo on.

2 comments:

  1. Jouluja sinnekin 😁

    Nyt vaan hommaat kyllÀ hyvÀt työkengÀt ettei jalkasÀryt pahene! Ja sit jalkakylpyjÀ ni pysyy iho hyvÀnÀ ku se joutuu muhii siell kengissÀ koko pÀivÀn. Ja onnea siis työstÀ, toiv Robsukkaakin onnistaa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tai sit vois kokeilla niita sellasia kenkiin laitettavia insertteja (en nyt keksi mika niitten nimi on suomeks :s)! Neki vois auttaa. Mut ehka ne tyokengat ensin. Kiitos, katotaan et miten kay nyt joulun jalkeen jos kuulis jotain :D

      Delete